No es tracta només de sortir guapo a les fotos. El CORE és el centre de qualsevol moviment humà i també de qualsevol estil de natació. Durant els pròxims deu minuts et recomano que «centris la teva atenció» en els consells que et dono per col·locar-te correctament dins l’aigua. Aconseguiràs no només millorar el teu nivell de natació, també milloraràs considerablement el to dels teus abdominals.

El més important quan nedem és anar d’un costat a un altre, bé el més ràpid possible, bé amb el menor esforç possible o combinant alhora tots dos objectius. Per aconseguir qualsevol d’ells no has d’oblidar la perspectiva inicial, tal com si ensenyéssim a nedar a un nen. I és que, abans que el nen es propulsi i avanci, ha d’aprendre com col·locar-se correctament en l’aigua. Per això és tan important el tronc o CORE en el seu conjunt, que no vol dir únicament el recte anterior de l’abdomen.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

 

 

 

 

 

 

 

 

QUINA ÉS LA POSICIÓ CORRECTA PER NEDAR CROL?

En la posició inicial per nedar crol ha d’haver-hi una linealitat entre el cap, espatlles, malucs, genolls i turmells, de manera que es formi una línia el més recte possible. A més linealitat menys resistència a la forma del cos al contacte amb l’aigua.

No col·loques el cos en aquesta posició? Has de centrar la teva atenció sobre la zona central del cos. «El truc» està a nedar essent conscient de portar el tronc en tensió, sense flexions de cap tipus, ni anteriors com en executar un «crunch«, ni posteriors en arquejar l’esquena, ni laterals com la ziga-zaga d’una serp.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

QUÈ MÚSCULS HE DE CONSIDERAR COM UN BLOC?
Han de ser tots aquells que envolten al maluc i la columna vertebral en la seva zona dorsal i ventral, és a dir, en els seus dos terços centrals.

Partint de la consciència sobre la musculatura que estabilitza el teu cos en nedar, podem insistir-hi tant dins com fora de l’aigua perquè milloris la teva posició en l’aigua.

EXERCICIS FORA DE L’AIGUA

4x[30”/30” desc.] PLANXA a 45º

10 FLEXIONS MÉS GIR LATERAL DE 90º

10 FLETXES AMB TRX

 

 

 

 

 

 

 

 

FONT: Sportlife.es

També et pot interessar: Beneficis de tenir un abdomen en forma