NOU CURS, NOUS HÁBITS: COM INCORPORAR-LOS

Amb el nou curs ens proposem nous hàbits per millorar la nostra salut i el nostres estat físic. Segurament, durant aquestes vacances ens hem despreocupat una mica i no hem tingut en compte petits excessos que han pogut afectar al nostre organisme. Per això, és el moment perfecte per decidir fer un canvi.

Primer de tot hem de ser conscients que per deixar un mal hàbit i adquirir un de nou hem d’estar decidits/des i motivats/des, per la qual cosa no ho podem realitzar en un moment sense forces o amb baix estat d’ànim. Aquest ha de ser un objectiu que realment ens motivi. No serveix fer exercici diàriament si això no esta connectat amb una fita important per a nosaltres, per molt que ens recomanin si no ens agrada ni apassiona, per molt que ho fem molts dies seguits, ho acabarem deixant perquè no trobarem un sentit.

L’adquisició d’un mal hàbit ho realitzem perquè ens gratifica de forma immediata, es a dir, és el camí més ràpid. En canvi, les recompenses d’un bon hàbit apareixen en un llarg termini. La majoria d’experts aposten per una mitjana de 21 dies.

Els principals passos per adquirir-los són:

  1. Definir-lo de forma concreta i en fites assolibles.

Podem començar escrivint-los i fer-lo de manera oral, però sempre parlant en present. També hem de tenir en compte que per arribar a l’objectiu final haurem d’anar incorporant l’hàbit a poc a poc. Si res més començar corres una marató el més probable és que no l’acabis i no tornis a intentar-ho mai.

Comença des del principi, a poc a poc, i veu incrementant l’esforç diàriament. No importa quin sigui  l’objectiu, hem de tenir clar que no s’aconseguirà de la nit al dia. Els canvis requereixen un esforç i han d’implementar-se a poc a poc.

  1. Identificar com afectaran a la nostra vida. No han de suposar un esforç que no puguem aconseguir en aquest moment.

Si només som conscients dels beneficies i no valorem les conseqüències que puguin resultar incòmodes, no podrem valorar el propòsit o acabarem renunciant amb la primera dificultat o impediment que ens aparegui.

  1. Divertir-se quan desenvolupem un nou hàbit, l’avorriment pot ser un dels nostres pitjors enemics. Ja sigui a l’hora de canviar la nostra dieta, o començar a fer esport, tota nova rutina pot anar associada al fastig. No en va podem pensar que si no ho hem fet abans és perquè no era alguna cosa divertida. El millor per vèncer aquesta resistència és acompanyar el nostre canvi d’altres coses que sí ens diverteixin. Si ens avorreix fer esport, potser és bona idea acompanyar l’exercici amb música, i si estem canviat la nostra dieta, potser serà més divertit si innovem amb les receptes. L’important és trobar la manera que encaixi amb nosaltres.

 

  1. Reforçar, autofelicitar-te cada cop que avancis, sigui un petit o gran pas.

La motivació és decisiva per incorporar un nou hàbit a la nostra vida, per això, a mesura que avancem, hem de ser conscients del nostre esforç i els nostres progressos. Celebra cada pas que donem en la consecució del nostres objectiu i mantinguem l’alegria fins al final. Una vegada que l’hàbit estigui arrelat, formarà part de la nostra vida tot el temps que desitgis.

Però cal que recordar que es fonamental mantenir la disciplina i el compromís. Crear un hàbit és com utilitzar un múscul que fa temps que no utilitzem. Al principi serà molt estrany, però amb el pas del temps el múscul anirà agafant la forma desitjada per a nosaltres.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *