LES MILLORS COMBINACIONS D’ALIMENTS PERQUÈ EL TEU MENJAR SIGUI MÉS NUTRITIVA I SALUDABLE (I)

1.IOGURT NATURAL AMB FRUITS SECS

Un piscolabis entre hores que no només et proporciona energia i et sacia per més hores, a més millora la flora intestinal, evita el restrenyiment i ajuda a mantenir les defenses en combinar els probiòtics, el calci, vitamina D i proteïnes animals del iogurt natural amb els àcids grassos omega 3.

2.FORMATGES I RAÏM

Un combinat per als teus ossos, ja que el calci dels lactis s’absorbeix millor combinat amb els àcids cítrics de la fruita. A més, el formatge aporta proteïnes completes i el raïm l’antioxidant resveratrol, relacionat amb el retard de l’envelliment, perquè et mantinguis bé, tenint cura de la massa muscular en complir anys.

 3.CARNS VERMELLES AMANIDES AMB SUC DE LLIMONA FRESC

La vitamina C augmenta l’absorció del ferro a l’intestí. La combinació de carns vermelles molt riques en ferro hemo o animal (que s’absorbeix millor que el vegetal), amb suc de llimona ric en vitamina C i acabat d’esprémer per evitar la degradació d’aquesta vitamina per la calor i la llum, tindràs un plat antianèmic. Un nivell òptim de ferro t’ajudarà a millorar el teu rendiment, ja que és necessari per a transportar les molècules d’oxigen per la sang fins als músculs. També aconsegueixes bona proteïna animal d’alta qualitat biològica per als teus músculs al costat de les vitamines B, el zinc i el ferro de les carns vermelles. La llimona afegeix antioxidants i antiinflamatoris com la vitamina C, el potassi, l’hesperidina i els àcids cítrics.

*Un plus: Si no vols prendre aliments animals, pots optar per prendre marisc de petxina ric en ferro com cloïsses, escopinyes, musclos, amanits amb llimona acabada d’esprémer.

4.ARREL CRUA DE GINGEBRE, CÚRCUMA, AMB OLI D’OLIVA I PEBRE NEGRE

És una barreja a la qual costa acostumar-te pel seu sabor, però prova durant una setmana a prendre-la en dejú, els resultats es noten ràpidament perquè es potencien els efectes antioxidants i antiinflamatoris de la curcumina de l’arrel de cúrcuma, (el color taronja del curri) i de l’arrel de gingebre. El pebre negre i l’oli d’oliva potencien fins a 4.000 vegades l’absorció en l’intestí de les substàncies antioxidants d’aquestes potents i medicinals arrels.

*Un plus: procura aconseguir arrels fresques i sempre d’origen orgànic per assegurar la qualitat i evitar els problemes i interferències dels aliments no orgànics.

5.CEREALS AMB LLEGUMS

Intel·ligent recurs vegetarià per aconseguir proteïnes d’alta qualitat biològica, ja que els cereals solen ser deficitaris en l’aminoàcid lisina i rics en la metionina, mentre els llegums a l’inrevés. A prendre’ls junts aconsegueixes obtenir un dinar amb proteïna completa, amb tots els aminoàcids essencials sense necessitat de prendre proteïna animal.

*Un plus: Cuina plats d’arròs amb llenties, blat de moro amb cigrons, soja amb civada, cuscús amb mongetes, etc.

6.TE VERD AMB TARONJA

Els flavonoides de l’escorça de taronja i la vitamina C d’aquesta fruita preserven els flavonoides antioxidants (catequines) del te verd. El toc de cafeïna t’ajuda a mantenir el ritme i el sabor cítric és un al·licient per a les persones que no gaudeixen del gust del te verd.

*Un plus: Aconsegueix te verd orgànic i fes-ho en tetera anglesa, deixant reposar l’aigua calenta amb les fulles de te i escorça de taronja orgànica. No afegir sucres ni edulcorants. Veuràs que bon gust i com t’ajuda a calmar els nervis i l’ansietat per aliments dolços.

Font: Sportlift.es

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *