Warning: session_start() expects parameter 1 to be array, string given in /usr/home/blog.elcomplex.cat/web/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286 La importància de la hidratació en l’activitat física (III) - Blog El Complex

Aquest artícle ve de: La importància de la hidratació en l’activitat física (II)

CONSELLS PER A UNA BONA HIDRATACIÓ DURANT LA PRÀCTICA ESPORTIVA

  1. Si vas al gimnàs, o vols realitzar qualsevol esport a l’aire lliure, recorda portar sempre una ampolla d’aigua mineral, per assegurar-te i garantir-te una hidratació sana i natural en tot moment.
  2. És important hidratar-se abans, durant i després de l’exercici. En termes generals és recomanable beure 500 ml dues hores abans de l’exercici, entre 100-150 ml cada 15-20 minuts durant l’exercici, i 500 ml després de l’exercici.
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
  3. La set és un símptoma tardà de deshidratació en el nostre organisme. No cal esperar a tenir set, perquè aquesta no apareix fins que s’ha perdut un 1 o 2% de l’aigua corporal, és a dir quan ja estem deshidratats i el rendiment ha començat a disminuir.
  4. L’ideal és prendre l’aigua entre (10-15 ° C) perquè el cos l’assimili més ràpidament.
  5. És recomanable beure a petits glops i regularment durant l’exercici, així ens mantenim hidratats constantment.
  6. Cal evitar beure durant moments d’alta freqüència respiratòria (hiperventilació), ja que en hidratar-nos a hores d’ara estarem privant al nostre organisme de l’oxigen quan més ho necessita. Beure a l’inici d’un descens o secció on la freqüència respiratòria ha disminuït afavoreix l’assimilació dels líquids, però no cal beure massa, ja que podem sentir molèsties a l’estómac.
  7. Mantenir-se hidratats és una de les claus per a l’èxit esportiu, especialment en esdeveniments de llarga durada. Amb un 2 a 3% de pèrdua de pes per transpiració es pot perdre fins a un 20% del rendiment esportiu, és per això que resulta de primordial importància mantenir-nos hidratats durant l’activitat física.
  8. Per mantenir unes pautes adequades de rehidratació després d’una activitat física o esportiva és convenient beure 1,5 litres d’aigua per kg perdut.

Font: Instituto de Invetigación Agua y Salud

Potser també et pot interessar: És mal senyal si estem suant massa quan fem esport?

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra > política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies