Exercicis físics per millorar la circulació de les cames

Una mala circulació a les nostres cames és la causant de molts problemes i malalties que van a minar a poc a poc la nostra salut, fent-nos que ens sentim amb menys energia, a més de patir dolors constants en aquesta zona tan important del nostre cos. Entre els problemes més comuns ens trobem amb les varius, les quals, a més d’inflamar-nos les cames, també ens causaran pesadesa i dolors. Aquests problemes es poden solucionar de diverses maneres, entres les que es troben l’exercici físic.

Exercicis físics per millorar la circulació de les cames

Aquests exercicis no suposaran un gran esforç, però no obstant això, causaran molts beneficis per a la teva salut, de manera que us aconsellem que els facis. No requeriran molt de temps, ni tampoc necessitaràs materials per a realitzar-los, aconseguint que t’alliberi dels dolors i que puguis prevenir problemes majors.

Un dels primers exercicis físics que et proposarem és el denominat com bicicleta. Es tracta d’un exercici molt senzill que hauràs de fer-ho diàriament per trobar-te millor. Si tens una estoreta o catifa, estira’t cap per amunt i col·loca les cames enlaire. Un cop has fet això, realitza cercles amb elles com si estiguessis muntada en una bicicleta. Intenta fer almenys 5 sèries d’almenys 1 minut. O si se’t fa molt pesat, augmenta el nombre de sèries i redueix el temps. No cal que ho facis molt ràpid, només que ho facis bé i amb el temps vagis augmentant el temps i la velocitat.

El següent exercici que ens recomana aquesta clínica especialitzada serveix per millorar la circulació consistint en tombar-te a terra, pujant les cames i quan es trobin al capdamunt, flexionarles. Això s’aconseguirà a més de potenciar la teva core, enfortirà les cames i els músculs, els quals començaran a millorar la circulació. Com que és un exercici més complex, el nombre de repeticions variarà segons la persona, però el recomanable és que no vagi a baixar de 20, podent dividir en diverses sèries.

Enforteix les cames

Seguint en la mateixa posició mirant cap al sostre, o si ho fem al parc, cap al cel, haurem de tornar a aixecar les cames i en aquest cas, el que haurem de fer és separar-les, formant una V amb les nostres cames. Amb aquest exercici aconseguirem també millorar el retorn de la sang cap al cor, evitant l’acumulació que fan que es formin les varius. En aquest exercici va a comptar molt l’habilitat de la persona per a separar les cames, podent posar-se com a repte separar-les del tot i tancar-les, havent de repetir això almenys unes 20 vegades en 4 sèries.

Molt semblant a l’anterior, tenim la col·locació de les cames en V i tant amb els peus com amb les pròpies cames, anirem dibuixant cercles al cel. En aquest cas busquem, no només potenciar i enfortir la musculatura, sino que a més notarem un alleugeriment i millora de la circulació, i el dolor remetrà lentament.

En el cas que vulguis fer un exercici molt més intens, et recomanem que combinis tant aquest exercici amb el següent, ja que en aquest cas aconseguiràs tot el que t’hem dit, a més de potenciar la força i la musculatura.

Possiblement aquest exercici comporti més dificultat però porta associades moltes avantatges per a la teva salut i benestar. El que has de fer és tombar-te a terra amb les cames estirades i juntes. Quan et trobis així, l’exercici consistirà en portar-les flexionats cap al pit, per després repetir fins a un total de 20 vegades. Sabem que al principi pot costar-te molta feina, però realitza si vols aquestes repeticions al llarg del dia.

Camina per millorar la circulació

Finalment, et parlem d’un dels exercicis físics que més t’ajudarà a alleujar el dolor de les cames, millorar la circulació, enfortir els vasos sanguinis i per tant, evitar que apareguin les odioses varius. Caminar és una activitat molt fàcil, no et demanarem que caminis molts quilòmetres ni tampoc molt ràpid, tan sols necessitaràs mitja hora del teu temps diari per comprovar que després, sentiràs les cames més lleugeres i fins i tot podràs dormir millor, sense dolor i amb una sensació d’èxit en el cos.

També et pot interessar: La síndrome de les cames inquietes

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *