ARTRITIS (proves i tractament)

Proves i exàmens

El proveïdor d’atenció mèdica durà a terme un examen físic i farà preguntes sobre la història clínica.

L’examen físic pot mostrar:

  • Líquid al voltant d’una articulació
  • Articulacions calentes, vermelles i sensibles.
  • Dificultat per moure una articulació (denominat “rang de moviment limitat”)

Alguns tipus d’artritis poden causar deformitat articular. Això pot ser un signe d’artritis reumatoide greu que no s’ha tractat.

Sovint es fan exàmens de sang i radiografies de les articulacions per verificar la presència d’infecció i altres causes d’artritis.

El proveïdor també pot extreure una mostra del líquid de l’articulació amb una agulla i enviar-la a un laboratori per a la seva anàlisi i verificar si té inflamació, vidres o infecció.

Tractament

L’objectiu del tractament és reduir el dolor, millorar la funció i prevenir un dany articular més gran. Generalment no es pot curar la causa subjacent.

CANVIS EN L’ESTIL DE VIDA

Els canvis en l’estil de vida és el tractament preferit per a l’osteoartritis i altres tipus d’inflamació articular. L’exercici pot ajudar a alleujar la rigidesa, reduir el dolor i la fatiga i millorar la fortalesa òssia i muscular. El seu equip mèdic pot ajudar a dissenyar un programa d’exercicis que sigui el més adequat per a vostè.

Els programes d’exercicis poden incloure:

  • Activitat aeròbica de baix impacte (també anomenada exercicis de resistència). Caminar és un bon exemple.
  • Exercicis de rang de moviment per la flexibilitat.
  • Exercicis de fortalesa pel to muscular.

El seu proveïdor pot suggerir fisioteràpia, que podria incloure:

  • Calor o fred
  • Fèrules o dispositius ortopèdics per tal de donar suport a les articulacions i ajudar a millorar la seva posició; això sovint és necessari per a l’artritis reumatoide
  • Hidroteràpia
  • Massatge

Altres mesures que vostè pot prendre són:

  • Dormir bé. Dormir de 8 a 10 hores cada nit i fer migdiades durant el dia pot ajudar-lo a recuperar-se més ràpidament d’un agreujament de la malaltia i pot fins i tot ajudar a prevenir reaguditzacions.
  • Evitar romandre en una posició durant molt de temps.
  • Evitar posicions o moviments que exerceixin tensió addicional sobre les articulacions adolorida.
  • Fer modificacions a la llar per a facilitar les activitats. Per exemple, instal·lar baranes d’on calar en el bany, la tina o prop del sanitari.
  • Intentar amb activitats per a reduir l’estrès, com meditació, ioga o tai-txi.
  • Consumir una alimentació saludable plena de fruites i verdures, les quals contenen vitamines i minerals importants, especialment vitamina E.
  • Menjar aliments rics en àcids grassos omega-3, com ara peix d’aigua freda (com el salmó, el verat i l’arengada), la llavor de llinosa, la llavor de colza (canola), les llavors de soja, l’oli de soja, les llavors de carabassa i les nous de noguera.
  • Evitar fumar i el consum excessiu d’alcohol.
  • Aplicar crema sobre les articulacions doloroses. Vostè pot sentir millorament després d’aplicar la crema durant 3 a 7 dies.
  • Baixar de pes, si té sobrepès. La pèrdua de pes pot millorar enormement el dolor articular a les cames i els peus.
  • Utilitzar un bastó per disminuir el dolor de l’artritis al maluc, el genoll, els turmells o els peus.

Font: MedlinePlus

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *