CASTANYES: PROPIETATS I BENEFICIS

Castanyes: propietats i beneficis

Al món occidental s’ha generalitzat la celebració de Halloween la nit del 31 d’octubre, però a Catalunya s’ha mantingut la tradició de menja castanyes. Sigui pels seus beneficis o sigui pel seu sabor, no ens podem negar a gaudir-ne durant aquesta època. Però hauríem d’aprofitar-nos de la riquesa de la nostra terra respecte a aquest fruit i consumir-lo fins gener.

A continuació t’exposem les propietats i els beneficis perquè coneguis i valoris millor aquest aliment.

Propietats

Encara que la castanya es classifica dins el grup de la fruita seca, aquesta és molt diferent de la resta de membres d’aquest grup. El seu component principal són els hidrats de carboni, aproximadament un 40%, mentre que en la resta de fruites seques ronden el 15-20%.  A més, conté moltes menys proteïnes i greixos que la resta de fruites seques; per tant, malgrat ser una font d’energia adequada en situacions d’esforç, no és tan calòrica com d’altres. També cal destacar el seu contingut en potassi, àcid fòlic i vitamines antioxidants.

Beneficis

  1. Aliment per satisfer l’apetit
    Satisfà l’apetit pel seu contingut en fibra i hidrats de carboni, per això es recomana incloure-les en l’alimentació però sense excedir-se en aquells casos en els quals s’estiguin seguint dietes per perdre pes.
  2. Enfortir el sistema ossi
    Amb components com el calci, fòsfor i magnesi, ens ajuda a mantenir en bones condicions el sistema ossi i d’aquesta manera prevenir l’aparició de l’osteoporosi prematura.
  3. Estimular el funcionament del nostre sistema nerviós
    En aportar-nos antioxidants les castanyes poden ajudar-nos a cuidar el sistema nerviós, l’encarregat de controlar alguns mecanismes del cos.
  4. Castanyes per a persones amb diabetis
    Les persones diagnosticades amb diabetis poden beneficiar-se del consum de les castanyes. Els carbohidrats que ens aporta aquest fruit són d’absorció lenta, per la qual cosa no produeixen alteracions d’insulina en la sang, encara que han de fer un consum moderat.
  5. Les castanyes conté aminoàcids
    La castanya conté tots els aminoàcids essencials per a una alimentació saludable.
    Així doncs, les persones que segueixen una dieta vegana, els adults majors i els esportistes poden consumir-ho sense problema.
  6. No té gluten
    Sigui en fruit o sigui en farina, aquest aliment és un bon aliat per a les persones celíaques o amb sensibilitat al gluten.
  7. Protegeix la nostra salut cardiovascular
    Les castanyes tenen greixos molt saludables i aporten àcids grassos com l’omega 6 o l’omega 3 en bona proporció. A més, no té colesterol, per la qual cosa és una alternativa natural que cal incloure en la dieta diària.
  8. Castanyes per a la digestió
    Aquesta fruita seca ajuda al fet que la flora bacteriana estigui en condicions favorables per prevenir el restrenyiment, així com dolors i malalties de l’intestí gruixut com la diverticulosi o el càncer de còlon.
  9. Les castanyes com hipertensius
    Les persones amb hipertensió arterial poden consumir les castanyes sense problema, a causa del seu baix contingut en sodi i alt contingut en potassi. A més, pel seu efecte diürètic, són beneficioses per a les persones que tendeixen a retenir líquids. Pot saber més sobre la retenció de líquids al següent article: HIDROPESÍA: LA DIFICULTAD DE PERDRE LÍQUIDS
  10. La castanya com aportació energètica
    Per prevenir o millorar el cansament i la fatiga, i en els casos de les persones diagnosticades amb anèmia les castanyes poden ser de gran ajuda gràcies a la seva aportació de ferro.
    Es recomana consumir-les amb fruites que continguin vitamina C per aconseguir una millor assimilació del mateix.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *