ALIMENTS DE TARDOR

ALIMENTS DE TEMPORADA PER COMBATRE EL FRED

Durant aquestes últimes setmanes has notat com han baixat les temperatures i hi ha menys hores de Sol. Això ho nota el teu cos i per aquest motiu és molt important tenir una dieta saludable que t’ajudi a mantenir les defenses altes i et protegeixi dels refredats característics d’aquesta època. El més recomanable és consumir aliments de temporada.

Els aliment de temporada estan recollits en el seu punt òptim de maduració i conserven les vitamines, els minerals i els antioxidants al màxim. És a dir, és molt més nutritiu i per això són els més adients per mantenir una dieta sana.

A més, quan més madur més salvestrol contindrà i llavors, tindrà més propietats anticancerígenes, antiartrítiques i antiinflamatòries. Aquest salvestrol, es troba a la pell de la fruita i de les arrels com els naps i les pastanagues. Apareix especialment a les fruites i verdures ecològiques collides en el moment òptim, perquè en les recol·leccions dels aliments convencionals els pesticides i fungicides el fan minvar, no permeten que la planta el produeixi de manera natural. Si a sobre s’afegeix a la fruita i verdura recollida immadura additius per ajudar a la conservació durant el transport, el resultat, quan arriben a casa del destinatari, és un aliment sense antioxidants i completament desnaturalitzat.

I si consumeixes aliments de temporada, afavoreixes els pagesos propers i per tant a l’economia local. I ajudes al medi ambient reduint el consum de C02, ja que aquests aliments no s’han hagut de desplaçar quilòmetres.

agriculture, basket, close-up

Aliments de tardor

  • Bolets: el seu alt contingut proteic fa que els bolets ens aportin grans quantitats de minerals.
  • Verdures de fulla verda: les propietats antioxidants de plantes com l’enciam o l’escarola, les converteixen en aliment indispensable per eliminar els excessos acumulats en el nostre organisme durant l’estiu.
  • Carbassa i carbassó: es tracta d’aliments molt baixos en greixos i que permeten elaborar diferents plats.
  • Llegums: les llenties o els cigrons aporten una gran quantitat de proteïnes, que no poden faltar en la teva dieta de cara a la tardor.
  • Espàrrecs: el seu poder diürètic fa que els espàrrecs ens ajudin a eliminar líquids. D’aquesta manera, ens sentirem més lleugers.
  • Fruits secs: les castanyes són el fruit sec per excel·lència de la tardor. Juntament amb les castanyes, les nous o les ametlles et proporcionaran les vitamines i els minerals que el teu cos necessita.
  • Panses i dàtils: El teu cos agrairà la depuració que li oferiran aquests aliments. Serveixen per alleujar el restrenyiment i les seves propietats beneficien tot el teu organisme.
  • Alvocat: Propietats com l’omega 3 i l’aportació de diverses vitamines converteixen aquesta fruita en un imprescindible de les dietes per a la tardor.
  • Cítrics com l’aranja, la taronja i la mandarina: són rics en vitamina C, que ens ajuda a escurçar la durada dels refredats, i estimulen el sistema immunitari.
  • Magrana: la fruita de la tardor per excel·lència, que ens aporta una gran quantitat de vitamines del grup B, vitamina C i també antioxidants.
  • Kiwi: tant pel seu sabor com per la seva gran aportació de fibra a l’organisme o per la seva alta quantitat de vitamina C.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *