Parlem de la Tendinitis

La Tendinitis

Molts de vosaltres veniu a les nostres instal·lacions i sobretot a la piscina perquè patiu de tendinitis. Aquí us donem una mica d’informació per saber més d’ella i ajudar-vos a millorar-la.

El primer que cal esmentar és que el terme apropiat seria “tendinopatia” i no pas tendinitis, ja que si parlem de tendinitis ens referim a una inflamació i de vegades no és això el que teniu. Per tant aclarim les diferents formes en funció de la localització del dolor:

. Tendinosi…………………. dolor localitzat en el cos del tendó.

. Entesopaties…………….. dolor localitzat a les insercions.

. Paratenonitis…………….. dolor localitzat en els annexes del tendó. Aquestes són les veritables lesions inflamatòries i, entre elles destaquem la peritendinitis, la tenosinovitis i la bursitis. Per tant, cal que pregunteu al metge on està localitzat el focus de dolor.

El tendó és un teixit conjuntiu molt poc vascularitzat que serveix per unir l’os i el múscul. És una estructura viva, s’altera, es regenera i es repara. Per tant, estem de sort. Amb una bona feina, ben dirigida i estructurada, podem millorar. Pels que feu esport moderadament, cal que tingueu en compte:

  1. Què és de vital importància escalfar abans d’iniciar la nostra rutina d’entrenament. Podem fer-ho per auto massatges, mobilitzacions articulars i exercicis globals més dinàmics.
  2. Una recuperació entre dues sessions. Aquí afegiríem, una alimentació optima que cobreixi la recuperació dels tendons, així com una correcta hidratació (recuperació passiva).
  3. Una bona planificació de les sessions. No hem de pensar què per treballar molt, ens recuperarem abans, ni tampoc que treballar ràpid ens beneficia. Pregunteu als nostres tècnics i planifiqueu bé la vostra feina, el vostre cos us ho agrairà.

Possibles causes de les tendinopaties

  1. Frotaments repetitius. Deguts a moviments quotidians repetitius (manipulació d’objectes, treball d’oficina, treball en cadena…) i al fer exercici, com córrer llargues distàncies, en treballs de musculació…etc
  2. Contusions tendinoses. Pensem en esports de contacte com el rugbi  o la lluita. També en contusions degudes a caigudes.
  3. Tracció excessiva per sobrecàrrega o sobrepès.

Una alimentació irregular, junt amb esforços intensos, provoquen un desequilibri  de les mucoses intestinals, el que fa que passin molècules grans (el gluten i la caseïna) i altres toxines al torrent sanguini i provoquen desajustaments musculars de caire inflamatori.

D’ altra banda, l’estrés oxidatiu també allibera radicals lliures que afavoreixen l’aparició d’una inflamació tendinosa. Per concloure aquest apartat, us aconsellem que cuideu la vostra alimentació (dieta mediterrània i especialment la dieta alcalina) perquè ajudi a neutralitzar l’excés de radicals lliures i equilibri el nostre sistema immunitari. Si afegim que prenem antiinflamatoris per combatre el dolor, formem aleshores , un cercle viciós, difícil de combatre. Per apaivagar la inflamació tendinosa, es necessari doncs:

. Hidratar-se correctament i de forma regular.

. Consumir molta fruita i verdura ja que són alcalinitzants.

. Reduir  aliments que afavoreixin la permeabilitat dels intestins  (pa, pastes, galetes, pizzes, aliments industrials i làctics).

. Reparar la mucosa intestinal fent una cura de probiòtics o aliments i begudes fermentats (kimchi, kefir, miso o sucs de verdures lacto fermentats).

Veieu les següents imatges d’exercicis per millorar la tendinosi:

Qualsevol dubte que tingueu, adreceu-vos als nostres tècnics i ben segur que us ajudaran. Això si, pregunteu-li bé al metge què teniu i què podeu fer i què no. Coneixeu bé el que teniu que entre tots, millorarem la vostra qualitat de vida.

Article proporcionat per: Matilde Palau, Màster professional en medicina esportiva

Projecte EIRA

El Complex col·labora amb el Projecte EIRA

Fem dels nostres hàbits una vida saludable

La Xarxa de Recerca en Activitats Preventives i Promoció de la Salut (redIAPP) es proposa desenvolupar un estudi dirigit a la població de 45 a 75 anys per impulsar conductes que promoguin la salut, millorin la seva qualitat de vida, evitin les malalties cròniques més freqüents i les seves complicacions i contribueixin a un envelliment actiu i saludable. El projecte EIRA és multicéntric i participen 7 comunitats autònomes.

Aquest estudi tracta d’animar al fet que les persones adoptem uns hàbits i estils de vida més saludables en relació a l’alimentació, l’activitat física i deixar de fumar. D’altra banda, s’intentarà que les persones siguem més conscients dels canvis que volem realitzar i que participem més activament en la cura de la nostra salut. Els participants decidiran quins són els hàbits que volen abordar, d’acord amb el seu metge i infermera del centre d’atenció primària.

>> Llegir més

5 Consells per una vida saludable

Aconseguir portar una vida saludable s’ha convertit en el “Sant Grial” de l’actualitat. Hi ha tanta informació mal explicada, com trampes per desviar-te del camí. Ens passem la vida desitjant en comptes d’actuar, i així ens va. Crec que el problema ve de l’arrel, que els conceptes no estan ben definits des de l’origen. Què necessites per portar una vida saludable? Els miracles avui en dia escassegen i estan molt sol·licitats. Tant de bo algú dones amb la gallina dels ous d’or i crees una APP per fer miracles. Dic jo que si cacen “Pokémons”, podran arribar a fer miracles, veritat? L’únic que podem fer és prendre la decisió de començar i posar-nos la roba de feina i mans a l’obra. Jo vinc a aportar el meu granet de sorra però des d’un punt de vista diferent. No llegiràs entrenaments impossibles, ni dietes miraculoses. Aquí tens cinc consells per aconseguir el propòsit i espero que et sorprenguin. La resta t’ho deixo a tu.

  1. RIU I SOMRIU

“Riure és la música de l’ànima”. A mida que anem creixent, anem perdent la aquell costum que tant gaudíem de petits, somriure. Entre d’altres coses, unes bones rialles que fas amb els amics i amigues ens ajuden a alliberar emocions i veure millor les coses, més positives. Però té molts avantatges més:
– Et rejoveneix la pell perquè té un efecte tonificant i antiarrugues.
– Elimina l’estrès i alleuja la depressió, pel que augmenta la teva autoestima i redueix l’insomni.
– Alleuja tensions i potencia la creativitat i la imaginació.
– Allibera endorfines que actuen com analgèsics naturals. Menys pastilles i més rialles!
– T’ajuda a millorar la respiració.
– Enforteix els pulmons i el cor pels espasmes que es produeixen curant les rialles, pel que també prevé dels infarts.
– Facilita la digestió i millora la respiració.
– Redueix la pressió arterial i reforça el sistema immunològic.
I moltes coses més. Així que, reserva’t cada dia, un espai per riure i somriure.

  1. SOMIA

Ja ho va dir Walt Disney, “si pots somiar-ho, pots fer-ho”. Hi ha res més maco que somiar? Somiar estimula la nostra creativitat i ajuda a trobar la solució a problemes o conflictes, d’aquí l’expressió: “Consúltalo con la almohada” No necessites ni estar dormint, pots fer-ho despert. Somiar despert, deixar volar la teva imaginació cap a coses que t’agradaria fer o ser, augmenta l’ambició i la motivació. I saps el millor de tot? Què és gratis!!

Continua llegint